Nahrávací studio MASOUND Miloše Makovského
O zvukařinu se Miloš zajímal již od prvních muzikantských zkušeností v nahrávacích studiích. Poté co začal mít v roce 1990 problémy s levou rukou a nakonec musel ukončit aktivní hraní, o jeho náhradní obživě bylo rozhodnuto……. Později zakládá postprodukční nahrávací studio MASOUND.
Filozofie nahrávacího studia MASOUND
Kvalita, profesionální a poctivý přístup za nejnižší možnou cenu, která vychází z aktuální ekonomické situace. Studio je postprodukční, tudíž cenově mnohem dostupnější. Pro nahrávání se pronajímá vybrané studio dle aktuální potřeby konkrétního projektu a finančních možností zadavatele.
Součástí činností studia je plně automatizovaná mixáž audia a MIDI a finální mastering. Vše za použití ověřených a kvalitních postupů a softwarů.
Dále nabízíme
- Komponování hudby různých žánrů
- Aranžování a editace audia a midi, atd.
Vybavení studia
ProTools LE Digi 002, Audient Id, E-mu 16-16, E-mu 0202, M-Audio Pro Fire 610, AKAI S 6000 professional, Roland JV-90, Roland GR-33 (kytarový synt.), EMI-PROCUSSION, Digitech GSP 2101, DBX 166, MIX:9000, Emagic Unitor 8, M-Audio KeyRig 49, mikrofony: AKG, Shure, elektrické kytary, monitory: YAMAHA NS-10M STUDIO, ESI-nEar 08 by ESI, Visaton-BN-03A…….
Software
Pro Tools LE, Cubase 8,5, DSound SAPI, STOMP`N FX, WaveLab, Cubase SX4, Native Instruments Komplete 6-11, Voxengo, Sonnox, IK Multimedia, Steinberg……
Programování a samplery
Jak je u Miloše zvykem dělat vše důkladně, tak se stalo, že se naučil programovat samplery a vytvářet si vlastní zvuky, programy a multi sestavy programů v samplerech Akai S 3000, S 6000 professional, a Kontakt 1-5…….
Spoustu vlastních programů používá i při natáčení svých alb či filmové hudby. Díky tomu dosahuje osobitého zvuku nahrávek.
Miloš k tomu říká:
„Bylo období, kdy jsem tím byl zcela pohlcen, vytvořil jsem si stovky vlastních programů a stále jsem se také zabýval zvukem symfonického orchestru. Měl jsem ale smůlu, protože to bylo koncem devadesátých let, kdy se začaly zdokonalovat softwarové samplery a všichni světoví výrobci se vrhli na totéž, samozřejmě s mnohem lepšími výsledky.“
Vývoj Audio plug-in pro firmu DSound
V roce 1997-1999 pracoval na vývoji software audio Plug-in pro firmu DSound a pro tutéž firmu dále vytvořil CD MEGA CONSTRUCTION KIT 1.
Miloš říká:
„Jsem velice rád, že jsem byl členem týmu, který jako první ve východní Evropě začal vyvíjet a vyrábět audiopluginy. Díky tomu jsem nahlídl do zcela jiného světa nul a jedniček a rozšířil si obzor, naučil se spoustu nových věcí a hlavně získal přehled o audiosoftwaru a pluginech.“
Zejména první řada pluginů SAPI byla na tu dobu velice kvalitní a progresivní po stránce zvukové i grafické. Například modulační FX byl osmikanálový a měl nekonečné možnosti nastavení od jemného phaseru, přes chorusy až po flangery či pitch-shiftery a jejich neslyšené a nepojmenované kombinace.
Další řada pluginů je Stomp`n FX.
Reference
Kvalita práce studia je prověřena spoustou osobností.
Za CD Iren Lovasz a Teagrass dostal Miloš Makovský maximální ohodnocení za zvuk v prestižním časopise CD Classic (Anglie, červenec 2000, napsal Ken Hunt).
Nahrané tituly
Teagrass – cesta na východ, Moravian Love Songs (REFERENCE)
Javory – Hana a Petr Ulrychovi – Koločava, Šumaři
Petr Ulrych – Markéta Lazarová
Vlasta Redl – Koncert, který se nekonal
Bokomara – Pouť na Želiv, Pro nikoho
Slávek Janoušek – Dušičky, Nestíhám, Textová dílna Slávka Janouška, Konec, panáka, bazén, Janoušek 60, Neukolébavky (REFERENCE)
Acoustic Colours – Acoustic Colours
Cimbal Classic – Čichám člověčinu, Bylo a není, Malý kousek nad zemí, blízká krajina, Gazdina roba, Music from biatlon, Malované na cimbál
Trick – Trick
U nás se svítí – Cesta za města
Careta – Careta
OK Percussion duo – OK Percussion duo
Soulet – Soulet
Tom Jegr – Jukebox
Synkopy 61 – Live 2008
Záviš – K tomu nic
Klára Šmahelová – Vlnohraní
Petra Šany Šanclová – Rafičky z hodinek
Dalibor Štrunc – Jitřní paní, Betlém, Prameny, Jméno růže
Fčeličky – Úlet na sever, Múzy ky
Martin Adamus – Egypt a vesmír, Baskytarová škola
Žofie Kabelková – Žiju
Miloš Makovský – Neopak, Ve stínu slunce
Quanti minoris – Quanti minoris, Pijácké mravy
Unikátní zvukařská práce
Paradoxem je, že za nejzajímavější a nejprestižnější zvukařskou práci ve své kariéře považuje Miloš projekt Jiřího Plocka – Nejstarší zvukové záznamy moravského a slovenského lidového zpěvu z folkloristické činnosti Leoše Janáčka a jeho spolupracovníků.
Jednalo se o zpracování původních nahrávek z roku 1909-1912 !!!!
Nahrávky byly pořízeny na (Edisonů) fonograf na voskové válečky a později přepsány na analogové magnetofonové pásy. Záznamy byly téměř neidentifikovatelné a Miloš měl za úkol je zdigitalizovat a vyčistit tak, aby byly co možná nejčitelnější, ale zároveň neztratily původní charakter. Necelých 40 minut záznamu trvalo více než 200 hodin detailní práce.